JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

fredag 17 februari 2012

haha 1-0

Till mig!!
Jag har en förhoppningsvis kul dag framför mig. En dag som ev kommer innehålla allt det mest förbjudna. Fika på café (där jag tänk ta något mer än bara kaffe), en middag jag inte har egen kontroll över och sist men inte minst ev alkohol(!).
Och givetvis vill min lilla demon göra tydligt för mig att detta skall inte JAG ha!! Så impulsen/tanken kom direkt på morgonen :Att ställa sig på vågen (den luriga jäveln) för det var ju längesedan nu, så bäst att kolla vart jag ligger (underförstått vad jag kan tänka få äta idag).
Men..........
Ha! jag gjorde inte det och kom på mig själv att känna ett litet sting av glädje när jag satte in gröten i micron. En lättnad öv att inte behöva ha siffrorna på nät hinnan hela dagen och förhoppningsvis kunna njuta idag!

Jag måste bli mer observant när den smyger sig på igen. Lurar in sig med logiska argument.
Och jag måste inse att nej- jag är inte helt frisk. Inte när jag känner denna oro inför en dag som denna. Fika när jag känner mig för fluffig tar imot något såpass.
Så mitt mål idag: att äta en bakelse/fikabröd! usch nu sprids olust känslan ,känslan att göra något fel ,onyttigt i kroppen.....

men men So far 1-0 till mig! ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar