JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

fredag 8 april 2011

skriva lr inte skriva.....

Jag strävar efter att bli frisk. Bli fri. Fri från ett ÄS helvete som stulit ca 7 år av mitt liv. Jag är inte i mål än men när jag ser tillbaka på det senaste året är jag iallfall bättre. Eller mer medveten kanske är en bättre beskrivning. Kan idag se (med lite hjälp från min diestist att hetsen faktiskt ärkopplat till när jag medvetet/omedvetet drar ner på maten och ffa proteinet) kopplingar til varför jag immelan väljer att hetäta och kräkas o vada i min ångest som ibland bli så stark att jag ryser vid tanken. Det är så sjukt men det är inte ångesten jag skall skriva om nu, det får bli ett annat inlägg och förmodligen ett långt sådant.
Nej tanken som snurrar nu är om jag ska skriva vad vågen visade. Egentligen helt ointressant och vill inte att det ska bli någon fokus på vikten (som ju är bara siffror;))...
Jag kan säga såhär. Jag har ätit mycket konstit denna vecka. Produkter som jag för ett år sedan inte skulle ta i med tång. det har blivit blodpudding, fiskbullar m potatis(!) fredags godis , efterätt, färskpasta(!) ja listan kan göras lång...och har kännt en oro för vad som skall hända med vikten, för jag har ätit mycket också. Frukost- mellis-lunch-mellis-middag-mellis.
Har inte vägt mig på ca en vecka och bara detta skapar en ångest att ställa sig på vågen igen. Väger man sig varje dag har man ju kontroll. Det kan inte bli så stora förändringar. Men på en vecka kan det ju faktistk hända saker. så det var med ökad hjärtfrekvens jag stälde mig på den blanka glasskivan och konstaterade att jag inte gått upp ett hekto!!!!Jag kan äta Vad jag vill! jag Kan äta normalportioner! hör och häpna utan att tränat en minut, inte en promenad. Och väga lika mycket om inte ett hekto mindre än sist.

Så ni i samma helvete som mig --------> våga äta!!!!! Man sätter bara krokben för sig själv genom att smygsvälta.

Jag säger inte att det är lätt. Tankarna finns där hela tiden och ÄSsitter på axeln och påmiinner mig konstant hur mkt snabba kolhydrater och kalorirer allt innehåller.

Idag blev det sedvanlig gröt frukost, men til lunch blev vi bjudna p baguetter m laxrör ( bröd + fet,majonäsigt klet-----> ÄS säger:SHIT ,Farligt , Nu kan du inte äta något mer idag), en tjej i min basgrupp bjöd på gigantiska kladdmuffins och ikväll skall jag äta middag med min bror o hans flickvan och har ingen aning om vad som står på menyn. Och Ja jag känner lite ångest, en olustkänsla. Men jag fixar det här! för jag KAN äta, jag blir inte tjock.....

Hoppas ni där ute får en fin helg! min mamma kommer hit och jag hoppas vi kan hålla sams o får det mysigt=)

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar