JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

söndag 13 maj 2012

Nya tag

Det känns skit att jag kräkts o ätit o varit destruktiv. Det känns tungt att känna dessa känslor igen. Tyngden i kroppen, ångesten/deppigheten som uppstår efter att valt o stoppa fingrarna i halsen.
Hemskt att känna att ansiktsdragen dras ut o uttrycker blir nollställt. Likgiltigt o ett ärligt leende känns långt bort.
Ja det känns skit. Men om jag ska vara lite krass för ett  ögonblick. Vad har jag egentligen för val Just Precis NU?!

1, jag kan gräma mig o ta till en macka lr två lr 20 för att det är så synd om mig att jag inte är fullt fri från ÄS. = ge upp

2. Jag kan låta paniken bryta ut , planera smal o kolhydratsfattig matsedel och sen bege mig ut o springa.Samt försöka tvinga mig att börja köra morgonpromenader

3. Jag kan konstatera att det hänt , tillåta mig själv att vara lite ledsen över det men sedan använda det som drivkraft en påminnelse att jag Inte VILL tillbaka till det livet som jag nu gjort en snabb visit i igen.
Jag kan ta tag i mig själv o ÄTA noggrant. Vara lite nitisk nu i en vecka m 6 mål mat om dagen. Och då riktigt mat inga keso o avokado blandingar.

Det här är mitt liv o min kamp. Och det skulle inte kallas kamp om det var lätt. Jag Har kommit sååå långt. Jag kan inte kasta bort det.  Så ni kan ju gissa vilken av allternativen jag väljer...........

Börjar dagen men en lugn frukost vid fönstret. gröt m bär o honung o en halv fralla m smör o grönsaker. ..Och kaffe förstås.....

Jag ska tillbaka till Livet igen!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Du är stark!!! Du kommer klara det, ett lite "felsteg" gör inte att allt är förlorat. Du har helt rätt inställning. Kram

    SvaraRadera