JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

fredag 9 september 2011

fredag!

Handla är något som tar sådan tid för mig. Står i velar o lägger ner och byter ur varorna i korgen. Jämför livsmedel o brottas med min nyttighetshets. Idag har jag gått emot mina ätstörda tankar två gånger.

1: val av frukost mat (min mamma kommer på besök i helgen så VILLE köpa mysfrukost)
ÄS ville strunta i mackor o köra på den trygga havregrynsgröten m äpple.
Jag var verkligen inte sugen på det så besätmde mig för att lägga ner pålägg och JUICE! jag köper aldrig det, att dricka kalorirer/socker har jag varit strikt emot.

2: tänkte påväg till butiken att en godisbit vore gott.
ÄS: ville strunta i den känslan o påminde mig om att det nog skulle bli en del onyttigt i helgen i form av fika o vin.
jag köpte 50 g lösgodis!
Nu när jag ätit upp godiset känns det inte alls bra. kan inte förklara känslan. kan inte sätta ord på den men det känns inte bra. kännes onödigt, jag känner mig "syndig" som jag gjort nått fel. Ja, det är nog det jag känner att jag skäms. FAN

Var tvungen att väga mig imorse och mkt riktigt har jag gått upp i vikt. Inte så jätte mkt men när kilon smyger sig på säger det BOM o snart står man där med + 10 kg o förstår inte hur det kunde hände.
Så har det varit tidigare. Börjat tillåta sig saker, släppa på kontrollen o vips är man tjockare än någonsin.

Min Mens har vågat sig tillbaka vilket är bra! innebär att jag gett min kropp de byggstenar den behöver ( för det berodde inte på undervikt som den försvan, vill bara säga det ,jag är inte ens i närheten av undervikt)
kan dock inte hjälpa att känna en viss besvikelse. hm..

Ikväll ska jag ut o käka med lite kompisar o sen möta upp möta upp mamma som kommer sent med tåget.

hoppas ni får en fin helg!!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar