JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

måndag 30 januari 2012

ÖverÄter och tänker

Måndag.
Första dagen på veckan och jag är helt slut.
Vet inte om det beror på tröttheten eller något annat men ikväll har jag överätit.
L bjöd på glass till kvällen. Efter det blev det 1 morot, 3mackor samt två kolor, lite yogurt.....
Stoppade där iaf och min hets o kräk fria period håller än.
Eller nej ,håller ska jag inte säga för det är inget uppehåll för Jag Ska Aldrig mer kräkas. Aldrig aldrig mer. Jag måste tro på det.
Men jag blir ändå lite ledsen när jag känner behovet att äta större mängder mat. Det smakar inte ens gott men det spelar ingen roll. Det är själva ätandet, mängder som fyller en funktion.
Hade tänk väga mig i morgon men funderar på att skjuta upp det. Blir bara deppig om det visar +.

Angående vågen.
Jag har i framtiden tänk klippa min relation till denna digitala sak och kanske enbart ta en vikt varannan vecka alt 1 ggr/mån . Detta för att få en verklighetscheck.
Men denna första månad efter behandlingen tar jag vikten 1 ggr/v för att se hur min vikt pendlar ( 1-3 kg som Dietisten pratar om?). Förut (då jag inte menstruerade) tillät jag inte vikten att pendla mer än 3 hg innan paniken kom. Jag måste lära känna min kropp. Hur den reagerar under olika faser, om sötsuget ökar innan mens, när hetssuget verkar smyga sig på.
Jag vill veta och detta inte enbart av kontrollbehov. Detta kommer låta lite konstigt men....
Jag är en MÄNNISKA. Inte en MASKIN. Jag har en KROPP, ett hjärta som slår, lungor som andas, känslor som kan såras ,en kropp som kan samla på sig vätska och säga ifrån fysiskt.
Allt detta tror jag att jag inte velat veta av. Men nu börjar jag känna mig som något som Lever, en Människa och då vill jag vet hur Jag fungerar......

over and out

A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar