JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

söndag 22 januari 2012

Bakis

Ligger i soffan o varvar plugg med tv tittande.
Usch, är bakis som få idag. Det som skulle bli en lugnkväll med middag hos en vän ändrades snabbt till drink kväll o hemma fest till halv 4.
Drinkar.
Med massor av socker och MASSA alkohol........

Kände mig redan väldigt "kurvig" innan det anslöt flickor med kroppar som tändstickor....Skulle vilja säga att jag nu mera inte påverkas. Att jag numera kan njuta av godmat och dryck i sällskap med andra utan att tankarna kommer. Utan att deppigheten sköljer över mig. Men tyvärr är jag inte där än.
Inpulsen kom, jag hade enkelt kunnat smita in på toaletten och lindrat ångesten lite. Men jag stod emot. Det Är inte värt det.Det är INTE värt det.
så Tankarna finns och vist dom påverkar mig men tänker inte handla där efter. Tänker inte låta ÄS helvetet återuppstå och ta över mitt liv igen.
Jag börjar närma mig ytan, ibland bryter jag vattet och får in syre i mina lungor ,ja, har haft stunder den senaste tiden då jag faktiskt känt mig levande.Det har Känts som om jag sakta börjar forma ett liv. Vågar inte ropa hej än. lång väg kvar tills jag nått land och får fast mark under fötterna. Men jag vill dit och tänker bannemig kämpa.

//A

2 kommentarer:

  1. Du är så himla bra vännen. Förstår dig till punkt o pricka och är så himla stolt över att du stod emot. Var själv där i lördags, bakissnacksade obehindrat o då tanken (som inte infunnits på länge) kom men lyckades väga för- och nackdelarna o det sunda förnuftet vann.
    Sakta men säkert kommer allt ordna upp sig och falla på plats- gäller bara att kämpa. För livet. Åh vi har ju alltid varandra :) Är oerhört glad för att jag funnit mina 7 Luna-änglar! Var stark vännen, du är värd det bästa. Massvis med kramar/Sylvia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vs duktig du är!!! Ja man får kanske räkna med att tankarna ploppar upp imellan åt bara man inte handlar utefter dom!!!
      Ja verklige! för det gamla livet är inga minus kg i välden värd!
      Tack desamma min fina fina vän! blir varm i <3 när jag tänker på vår luna familj!!!
      goppas du får en fantastik resa och NJUT! för det är DU värd darling=)

      kraaaaaams

      Radera