JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

onsdag 16 november 2011

en dag på egenhand

Har ledigt idag.
Dessa dagar att gå hemma. som man måste fylla.
Jag är kass på det. Min effektivitets Hitler till personlighet vill göra nytta, få saker gjorde, utnyttja tiden.
Det dåliga samvetet kommer bara jag sitter ner å äter mellis o funderar på att lägga mig o läsa en bok - "NU, när det är strålande sol ute?!" ut o utnyttja den. Har varit ute en halvtimme o promenerat skulle kunna gå hela dagen men det är INTE okej.
Trodde 8veckors sjukskrivning skulle ha lugnat ner mig. att jag skulle ha kommit lite till ro. Men nej.Undra om jag någonsin kan göra det.

Hur skulle ni som inte har denna persolighet spendera en dag som denna? vill se lite vad som är normalt.tror inte andra människor måste diska,tvätta ,utnyttja solen, lägga upp matplaner, laga stor kok och lösa världskrisen när de har tid över?! eller?

tror det kommer från när man växte upp. Då vår det inte ok att sitta inne när solen sken Och jag har alltid varit tvungen att vara super effektiv i min vardag för att få ihop livet. I alla fall från att jag var typ 14.
Träning på ganska högnivå i en annan kommun, resor, matcher, skolan,prov, äta. sen vid 16 års ålder skulle man hinna handla,laga mat,tvätta och plugga ännu mer utöver all träning o skoltimmar. Kanske har jag för länge levt så. Kanske kan man inte lära en gammal hund sitta....

Jao jao ska försöka njuta av mitt thé nu och fundera ut vad jag skall ta tag i näst. Dammsuga tror jag. för Det behövs;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar