JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

lördag 12 november 2011

börjar synen ändras?

Spegla, klämma, mäta.
Får man tag i något runt midjan, känns inte höftbenet tydligt när man ligger ner då är det en dålig dag mycket dålig dag.
Det är hur jag förhållit mig (förhåller mig?) till min kropp. Men har nu kommit på mig själv att inte bara tänka nedvärdernade tankar om mitt nya (inte uppskattande och absolut INTE efterlängatende) extra hull lager. För ja , jag har gått upp i vikt. Vilket är rett jobbigt psykiskt. Men börjar min syn förändras en aning. Börjar jag bli mer human och snäll mot mig själv? än är jag inte övertygad. Kanske har jag bara haft några possitiva dagar Och vist kommer tankarna även nu flera gånger om dagen att jag har blivit fet "igen" att jag kommer gå upp,upp i vikt o få en kropp jag så länge kämpat bort ifrån.
Men skulle jag få en garanti att det stannade här. Om jag accepterar de nya kilona och det extra hullet så skulle det bli min stabila vikt. Om jag fortsätter äta som jag gör nu. En garanti att jag inte kommer gå upp ett enda kilo till. Då skulle jag kunna leva med det.
För jag är fortfarande där, inställningen att skulle det bli 5+ kg vet jag inte om det är värt det. Usch vad tragiskt men jag känner detta så starkt. Drömmer om hur jag ställer mig på vågen och det blir nya 2 + kg nästa gång och nästa och nästa. Och detta känner jag ren och skär RÄDSLA inför.

Det har varit en bra helg i alla fall. Den bästa på hela behandlingen. Skönt. Hade inte orkat en helg i hetsbakisångest och äckel.

kram!! A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar