JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

lördag 18 augusti 2012

Trött

trött när jag vaknar, trött under dagen , nu är jag trött.
Tråkigt, händer så mycket kul ikväll och energin räcker enbart till o va hemma ligga i sängen o kolla tv.
Förstår inte vart tröttheten kommer ifrån, i flera dagar.

Idag har inte maten varit hundra o känner det direkt nu i kväll.
Frukost som vanligt , ett äpple till mellis, sen blev det en burk keso (on the go),linsgryta m bröd på spelningen ( lite kcal + inga proteiner men bättre än inget), väl hemma -kaffe sen korvgryta m matvete, massor av frysta/tinade jordgubbar, godissugen som tusan men kände att köper jag nått nu är det stor risk att det spårar så gjorde ett hamburgerbröd med smör o sallad. Känner hur jag skulle kunna fortsätta att äta men försöker sysselsätta mig m surf......

En reflektion jag gör nu är att det i dessa stunder är svårt att tänka logiskt o rationellt. Det är som en stress i huvudet, två frågeställningar som slåss . " Jag har ätit för mycket idag?/Jag kanske är hungrig för att jag ätit förlite- kanske skall ta något mer?..."
Jag som borde veta hur man skall äta, hur denna dagen objektivt skall bedömas har ingen aning.
Jag kan inte tänka logiskt, förmågan försvinner. Förut kunde detta slagsmål mellan de två alternativen leda till att jag övertalar mig själv att jag borde kunna ta något mer att äta sen när jag ätit det blir det andra alternativet min sanning och ångesten/oron över att blir tjock kommer.....Då äter jag antingen mer för att döva ångesten eller så gick jag direkt för att kräkas för att sedan vara tillbaka på ruta ett igen med tanken att jag vill ha något att äta o borde kunna ta något mer...........
Helt sjukt. Jag ser mig själv som en iaf hyfsat intellektuell tjej ( när jag har lite tur med tänkandet) men i dessa situationer vette tusan vad som händer i min hjärna....

(ursäkten över en styrka o förminskandet av mig själv som jag vet att jag ständigt gör-medveten om att det även kröp in ovan - får avhandlas i ett senare inlägg)



//  A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar