JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

onsdag 11 juli 2012

Rutiner o flängande

-" salladsbaren ser ju fräsch ut"
-" Nej nej, lagad ,varm mat var det ju, gå till en portions rätterna"
-" fast, det viktigaste just nu var ju att jag fick i mig mycket protein och inte glömde fettet...så sallad borde ju funka..."
- " Nej nej nej G sa hellre en fryst rätt, fast det känns sjukt att det är bättre än en bulgur sallad", "

Jag snurrar runt mellan hyllorna ett tag och vänder o vrider på Kcal tabeller  och rycker sedan jag åt mig en Karins  Lassange. Den var god, varm och jag kände mig faktiskt lugn o nöjd efteråt.
Jag försöker verkligen tänka på regelbundenhet regelbundenhet och val av mat. Val som i andras ögon nog ses som det "onyttiga" valet men för mig det nyttigaste jag kan ge min kropp o själ.

Idag blir det nog Paj till lunch och ris med bacon o grönsaker till middag. Där imellan frukt!

Och faktum är att jag mår lite bättre igen.

Skall hem o mysa på torpet i helgen, känns jätte skönt=)

Hoppas ni är på en bra bana! tänk på att vi är känsligare biokemiskt än Osjuka männsikor. Ät Vanlig riktigt mat!!

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar