JAG SKA BLI FRI,KÄMPA MOT MÖKRET OCH KOMMA UT STARKARE TILL LIVET.
DET SOM ÄR MITT!

fredag 30 december 2011

slutet av 2011

Sitter med naglarna nymålade,benen rakade och väskan packad. Imorn bär det iväg på nyårsfirande.
Just nu känns det faktiskt KUL! hör och häpna. Ingen ångest öv alla nya människor lr klänningen. Dock finns det en lite oro över maten. Det kommer inte bli så regelbundet som jag behöver plus maffig nyårsmiddag med massa dricka. Den kombon är väldigt svår för mig. Men det är ju det som är normalt!!! Att äta en god middag o dricka gott..........
Vill så gärna kunna delta helt och fullt,ÄVEN mentalt och inte fastna i mattankarna.

Nog om imorgon.

Året som gott har varit omvälvande.

Tufft plugg
underbar tågluff
bulimi, hets , kräk.
"kommit ut" ( berättat om min ätstörning)
Sökt hjälp för denna
sjukskrivit mig!
behandlingen

Mitt liv , min verklighet, min värld har slagit om kull och kommer aldrig bli den samma.
Detta mest av godo men det lämnar mig i ovisshet.
Vem är jag?JAG?
vad vill jag?
hur kommer min framtid se ut?

Och jag är vettskrämd.
Tanken på att behandlingen är slut snart o jag måste möta allt ovan gör att det knyter sig i bröstet på mig.
Jag veta att jag kommer behöva mer hjälp men hur det kommer se ut vet jag inte.
Jag känner att jag växt och har påbörjat en ny resa vilket ärSpännande men fruktansvärt otryggt.
Jag är rädd.
och då, känns ätstörningsbubblan trygg. men jag måste våga hoppa ( nu kommer tårarna igen).

Kanske kommer 2011 bli året då allt vände. Ett år att minnas med stolthet. och vad 2012 har att erbjuda kan ingen sia om. Jag kan bara hålla tummarna o göra så gott jag kan.Kanske kommer 2012 bli första året på mitt nya liv.
Ett liv där JAG, Mina behov, Mina KÄNSLOR får blomma.

Önskar er Alla ett fint slut och ett GOTT NYTT ÅR!

kram//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar